Testen Simplerinvoicing

Angeline EversFacturen, Inkomend, Moneybird blogLeave a Comment

Testen Simplerinvoicing

Like it? Share it…

De eerste (test)factuur via Simplerinvoicing verstuurd!

Simplerinvoicing is de nieuwe standaard om facturen automatisch uit te kunnen wisselen tussen jouw boekhoudpakket en het pakket van je contacten, zonder handmatige acties. Simplerinvoicing digitaliseert de verwerking van facturen volledig. Facturen worden direct verstuurd naar jouw boekhoudpakket, in een formaat waarmee alle controles automatisch kunnen worden uitgevoerd. Geen handmatige controles betekent meer tijd, minder kosten en geen fouten.
Met Simplerinvoicing wordt het verwerken en inboeken van facturen verleden tijd. Klinkt goed!

Ik heb me aangemeld bij Moneybird voor de beta Simplerinvoicing. Ze zijn op het punt aangekomen dat er nu daadwerkelijk getest kan gaan worden. Ik ben begonnen met het bevestigen van gegevens die belangrijk zijn om veilig met klanten en Moneybird te kunnen communiceren. Denk hierbij aan bankgegevens en e-mailadressen. Om gebruik te kunnen maken van de extra functionaliteit die in de toekomst binnen Moneybird wordt gelanceerd, bieden ze nu alvast de mogelijkheid om deze gegevens te verifiëren. Een klusje wat zo geklaard is.

Je kunt in Moneybird de gegevens bevestigen via tandwiel -> accountbeheer -> vertrouwen & verificatie

*Update 23-10-2017: Bij de bevestiging van het btw-nummer kan het helaas voorkomen dat de gegevens bij de KvK en de Belastingdienst niet (helemaal) overeenkomen. De reactie van Moneybird hierop; We horen van meerdere ondernemers dat die tegen dit probleem aanlopen. Daarom hebben we zelf contact gezocht met de KvK om te vragen waarom er verschil zit tussen de gegevens bij hun en bij de belastingdienst. Ze geven aan dat ze bezig zijn om het uit te zoeken. Zodra we meer informatie hebben, dan zullen we dat zo snel mogelijk laten weten. 

*Update 26-10-2017: Na een aanpassing in het verifiëren van het btw nummer lijkt dit verder geen problemen meer op te leveren.

*Update 31-10-2017: Vanaf vandaag kunnen alle Nederlandse Moneybird gebruikers zich gratis registreren voor Simplerinvoicing FULL!

*Update 15-11-2017: Om gebruik te kunnen maken van Simplerinvoicing, moet zowel de verzender als de ontvanger van de factuur aangesloten zijn bij het netwerk. Dus help jezelf en elkaar om boekhouden leuk te maken. Laat daarom aan je omgeving weten dat je gebruik maakt van Simplerinvoicing FULL.
Na het aanmelden vind je in je administratie via tandwiel -> instellingen -> Simplerinvoicing & UBL een widget. Plaats, net als ik, de widget op je website!

 

Lees ook “2 klikken in Moneybird en de bon is betaald

Like it? Share it…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.